Onze website maakt gebruik van cookies. Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van onze website en kan je niet uitschakelen. Om onze website te verbeteren, kan je ook niet-functionele cookies toestaan. Meer informatie kan je vinden in ons privacybeleid.
Verzending en retour
Verzending - Ruilen en Retour
Jouw bestelling wordt zo snel mogelijk verwerkt en verstuurd naar jouw gekozen adres. Voor de meeste pakketten leveren we binnen 3 dagen, meestal sneller. Houd er rekening mee dat de leveringstijd langer kan zijn voor op maat gemaakte artikelen, zoals groepsdassen en speciale kentekens.
VERZENDING
Thuislevering met Bpost - vanaf €6,75*
Je kan kiezen voor levering aan huis door Bpost.
De verzendingskost wordt automatisch berekend op basis van het gewicht van jouw bestelling.
Je ontvangt per mail een track and trace-code, zodat je de status kan opvolgen.
Niet thuis bij levering?
Bpost volgt jouw leveringsvoorkeuren. Heb je er geen ingesteld? Dan gaat jouw pakje naar een afhaalpunt vlakbij. Je kan jouw pakje volgen via de track and trace uit de verzendingsmail of in de Bpost app. Je pakje blijft daar beperkt beschikbaar, houd daarvoor de voorwaarden in de track and trace in het oog.
Na de aangegeven periode wordt het pakje teruggestuurd naar het Hopper-magazijn.
TIP: met een Bpost-account (apart aan te maken op bpost.be) kan je op elk moment jouw levervoorkeur aanpassen naar een specifiek afhaalpunt, of naar bv. een veilige plek bij je thuis.
Je pakje laten leveren in een Bpost pick-up point of Bpost parcel locker - €4,95
Je kan kiezen om je pakje te laten leveren in het Bpost netwerk.
Bij het plaatsen van jouw bestelling op hopper.be worden op basis van jouw adres pick-up points en parcel lockers voorgesteld. Kies wat voor jou het makkelijkste is.
Bestelde je grote producten, zware producten, dan worden de leveringsmogelijkheden automatisch aangepast. Zo kan het zijn dat je op basis van je bestelling geen parcel lockers te zien krijgt
Parcel locker gekozen maar toch afhaalpunt?
Uitzonderlijk kan het gebeuren dat er in jouw gekozen locker toch geen plaats is, of dat jouw pakje te groot blijkt voor de gekozen locker. Jouw pakje wordt dan automatisch afgeleid naar een Bpost afhaalpunt in de buurt. Hou altijd je track and trace in het oog.
Beschadigd pakje ontvangen?
Neem binnen 5 dagen contact op met Hopper en bezorg ons (indien mogelijk) foto’s van de beschadigde verpakking en inhoud.
Bestellingen vanuit Nederland & Luxemburg
Ook klanten uit Nederland en Luxemburg kunnen bestellingen plaatsen en thuis laten leveren.
Gratis afhaling in het Hopper magazijn
Je kan er ook voor kiezen om je bestelling gratis op te halen in het Hopper-magazijn.
Zodra je bestelling klaarstaat, ontvang je een e-mail.
Afhalen kan maandag tot vrijdag, van 10:00 tot 16:00 uur te Paul Vekemanslaan 100, 2660 Hoboken. (feestdagen gesloten).
Je pakje blijft 60 dagen beschikbaar. Daarna wordt het terug in de voorraad opgenomen en wordt het aankoopbedrag teruggestort, met aftrek van een administratieve kost van €15.
EEN ARTIKEL RUILEN OF RETOURNEREN
Een artikel ruilen
Bestelde je de verkeerde maat of kleur? Geen probleem!
- Print het retourformulier onderaan de pagina
- Stuur het artikel met ingevuld formulier terug naar het Hopper-magazijn.
- Bestel het juiste artikel opnieuw in de webwinkel om te laten leveren of af te halen.
- We betalen na ontvangst van jouw teruggestuurde artikelen binnen 14 dagen het saldo terug, exclusief verzendingkost **. Je bent altijd welkom om je artikelen binnen te steken in het Hopper-magazijn. Let wel, onmiddellijk ruilen kan daar niet, je bestelt dus best vooraf het juiste artikel opnieuw.
Jouw hele aankoop annuleren of retourneren.
Is jouw bestelling niet wat je ervan verwacht? Wil je afzien van je aankoop?
Een consument heeft 14 dagen bedenktijd na aankoop. Je kan dus binnen 14 dagen jouw hele bestelling terugzenden en je aankoop annuleren.
Dit kan niet voor afgeprijsde artikelen, op maat gemaakte artikelen, of bestellingen die duidelijk voor een specifieke klant bestemd zijn (bv. groepsdassen, groepslintjes, badges, bedrukt textiel , …).
Meer details lees je in onze algemene voorwaarden href="https://www.hopper.be/nl/algemene-voorwaarden"> rubriek 3.7 Verzakingsrecht/herroeping en teruggave
Voorwaarden voor retourneren
Artikelen moeten in originele staat worden teruggestuurd: onbeschadigd, ongedragen, ongeopend, ongewassen en met alle labels nog bevestigd.
De retourzending moet binnen 14 dagen na ontvangst gebeuren. Afgeprijsde artikelen kunnen niet worden teruggenomen.
Hoe retourneren
- Print het retourformulier onderaan deze pagina, vul in en voeg het toe aan je retourzending.
- Zorg ervoor dat jouw retourzending goed is verpakt. Gebruik indien nodig een extra doos om schade te voorkomen.
- Breng je pakket naar een postkantoor of postpunt. De retourkosten zijn steeds voor de klant.
- Verstuur het pakket naar:
Hopper Winkel Retouren
Paul Vekemanslaan 100
B-2660 Hoboken
Bewaar je verzendbewijs / track & trace om je pakketje te kunnen volgen tot bij ons.
Terugbetaling
Je ontvangt de terugbetaling binnen 14 dagen na ontvangst van je retour.
We storten het bedrag (inclusief originele verzendingskost**) terug via de oorspronkelijke betaalmethode.
Heb je na 14 dagen nog geen terugbetaling ontvangen? Neem contact op met onze klantendienst:
winkel@hopper.be of Bel ons op 03 231 62 68.
* bestellingen die in een standaard briefenveloppe passen (vaak kentekens), worden via brievenpost verstuurd. Je betaalt dan een aangepast tarief. Je ontvangt dan geen track and trace.
** De originele verzendingskost wordt terugbetaald wanneer je de volledige bestelling terugstuurt of retourneert. Bestelde je bv twee artikelen en stuur je één artikel terug, dan retourneer je niet maar ruil je een artikel. Ook wanneer Hopper Winkel een fout maakte in jouw bestelling/ levering betalen we verzendkost terug.