Verzending en retour

 

Verzending

Jouw bestelling wordt zo snel mogelijk verwerkt en verstuurd naar het opgegeven adres. Voor artikelen op maat en op wens van de klant gemaakt, bv. groepsdassen, speciale kentekens, …, kan de levertermijn langer zijn, afhankelijk van de productietijd van het gewenste artikel.

Je pakje thuis laten leveren

Je kan kiezen voor een levering aan huis met Bpost.
De verzendingskost wordt dan automatisch berekend op basis van het gewicht. Bestellingen die niet in de brievenbus passen, worden als pakket verzonden en krijgen automatisch een track & trace code van Bpost. Zo kan je steeds de status van je pakje opvolgen. Tip: Via een account bij Bpost kan je op elk moment jouw levervoorkeur aanpassen naar een afhaalpunt in de buurt. Is er bij de levering niemand thuis? Dan vind je in de brievenbus een kaartje met informatie over je pakje en het dichtstbijzijnde postpunt. Je bestelling wordt hier maximaal twee weken in bewaring gehouden, alvorens het naar het Hopper-magazijn wordt teruggestuurd.


Bestelde je grote of zware artikelen om thuis te laten leveren? Dan contacteren we je telefonisch of via mail. Samen kijken we dan welke levermoment het beste past. Hiervoor werken we samen met onze vaste transport partner (J.L. Hertsens).
Heb je een beschadigd pakje ontvangen? Neem dan zeker binnen de 5 dagen na ontvangst contact op met Hopper en bezorg ons als mogelijk foto’s van de beschadigde verpakking en inhoud.
Ook vanuit Nederland en Luxemburg kan je artikelen bestellen en thuis laten leveren.

Je pakje in een afhaalpunt laten leveren en daar ophalen

Je kan ook kiezen voor een gratis levering in één van onze Hopper-winkels of een afhaalpunt bij één van onze partners (De Banier, Merkenveld, Outback, Starpole) /partnerpunten.
Jouw bestelling wordt vanuit één centraal punt naar deze afhaalpunten verstuurd. Dit doen we gebundeld eenmaal per week naar onze Hopper-winkels en tweemaal per week naar de afhaalpunten bij partners. Hou hier dus rekening met een langere levertijd.
Je wordt sowieso per mail verwittigd wanneer het pakje voor je klaar ligt in het afhaalpunt. Je pakje blijft 60 kalenderdagen ter beschikking in het gekozen afhaalpunt. Daarna zenden we het terug naar ons magazijn en storten we het aankoopbedrag terug met afhouding van een administratieve kost van 15€.

Een artikel ruilen of retourneren

Een artikel ruilen

Verkeerde maat, foute kleur besteld? Kan gebeuren!
Stuur je artikel terug én bestel het correcte artikel opnieuw in de webwinkel. Jouw oorspronkelijke bestelling betalen we terug (inclusief de verzendingskosten wanneer je de volledige bestelling retourneert). Uniform en textielartikelen kan je uiteraard ook zonder extra kost ruilen in één van onze eigen Hopper-winkels. Een artikel omruilen kan niet in onze partner afhaalpunten (banier, Outback, Merkenveld, Starpole).

Je aankoop annuleren en je artikel terugzenden

Is het artikel toch niet wat je er van dacht? Wil je afzien van je aankoop? Als consument hebt je het recht om binnen de 14 dagen na aankoop de artikelen terug te zenden en je aankoop te annuleren. Dit geldt echter niet voor op maat gemaakte artikelen of leveringen die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (bvb dassen, bedrukte truien,…) . Meer informatie vind je in onze algemene voorwaarden rubriek 3.7 Verzakingsrecht/Herroeping en teruggave.

De voornaamste voorwaarden bij het retoursturen:
  • Na ontvangst wordt beoordeeld of de artikelen in originele staat zijn, d.w.z. onbeschadigd, ongedragen, ongeopend, ongewassen, met kaartjes aan…
  • De artikelen dienen door de klant binnen de 14 dagen na ontvangst teruggestuurd te worden.
  • Afgeprijsde artikelen worden niet teruggenomen.
Webbestellingen kunnen niet worden geretourneerd in onze Hopper Winkels of bij onze partners, enkel via retourzending. De kosten hiervan zijn voor de klant. Enkel wanneer er door Hopper en zijn medewerkers een fout werd gemaakt in de levering, zal Hopper je een retourlabel bezorgen en de kosten voor verzending op zich nemen.

 

Hoe terugsturen?

  • Print het retourformulier onderaan deze pagina uit aub. Vul dit volledig in en stop het mee in het retourpakje of de -doos.
  • Een goed ingevuld retourformulier maakt het voor onze medewerkers makkelijker om je retour correct te verwerken, en zorgt dus voor een snellere afhandeling!
  • Zorg dat het artikel op dezelfde manier wordt verpakt zoals bij ontvangst. Dit wil zeggen in originele staat en met de oorspronkelijke productverpakking.
  • Kies voor een degelijke verpakkingswijze, zodat het artikel onbeschadigd bij Hopper aankomt. Wanneer je bijvoorbeeld schoenen aankocht, steek deze dan in een extra verzenddoos.
  • Breng jouw pakket naar een postkantoor of postpunt. De kosten voor deze terugzending zijn voor de klant.
  • Verzend het pakket uitsluitend naar dit adres :   Hopper Winkel Retouren  - Paul Vekemanslaan 100 -  B-2260 Hoboken
  • Bewaar je verzendbewijs goed.

Terugbetaling

Je ontvangt de terugbetaling binnen 14 dagen na ontvangst van jouw pakje door Hopper. We betalen je de originele aankoop- en verzendingskost terug via jouw oorspronkelijk gekozen betaalwijze. Heb je na 14 dagen nog geen terugbetaling ontvangen? Neem dan zeker even contact op met onze klantendienst ( winkel@hopper.be of 03.231.62.68)