Verzenden & Retouren

Betaling:

Je hebt de keuze uit volgende betaalwijzen:

  • Kredietkaarten: Visa en MasterCard
  • Debetkaarten: Maestro en Bancontact/Mister Cash



 


Betalen op de Hopper Webwinkel is volkomen veilig. We maken gebruik van de SSL-technologie (secure socket layer) om je gegevens tijdens alle verkoopstransacties met ons te beveiligen. Alle informatie die je verstrekt, wordt volledig geëncrypteerd zodat derde partijen ze niet kunnen lezen.
Voor alle online betalingen werkt Hopper samen met Ogone/
Ingenico e-Commerce Solutions bvba, één van de voornaamste Europese leveranciers van betalingsdiensten, met meer dan 15.000 klanten verspreid over 25 landen.

Verzending:
Bestelde producten worden zo snel mogelijk geleverd. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u uw bestelling zo snel mogelijk ontvangt.
Voor artikelen op maat en wens van de klant vervaardigd, (groepsdassen, speciale kentekens,...) kan de levertermijn langer zijn afhankelijk van de productietijd.

We leveren je bestelling aan huis. Was er niemand thuis, dan zal je in de bus een kaartje vinden waarop staat waar en wanneer je het pakje kan afhalen op het dichtsvbijgelegen postkantoor.
Je kan tijdens de bestelling ook een ander adres opgeven waarvan je weet dat er wel iemand aanwezig zal zijn.
  Je kan er ook voor kiezen je bestelling af te halen in één van onze Hopp@ afhaalpunten. Je betaalt dan geen verzendkosten.

Grote en zware artikelen als tenten, banken en tafels worden bezorgd door een transportbedrijf. Gewoonlijk is dat op woensdag, maar dat hoeft niet. Voor een kleine meerprijs kan de levering op afspraak in de voor- of de namiddag plaatsvinden. Wat en hoe regelen we wel aan de telefoon. Kijk de verpakking na. Schade moet je melden aan de bezorger van het pak.

De maximale leveringstermijn bedraagt 30 dagen, te rekenen vanaf de dag na je bestelling. Indien we niet in staat zijn om de goederen binnen de 30 dagen te leveren, brengen we je hiervan onmiddellijk op de hoogte en delen we je mee wat de verwachte leveringsdatum is. Ingeval we niet in staat zijn om de goederen binnen de 30 dagen te leveren, kan je de ongeleverde bestellingen / producten annuleren op eender welk ogenblik nadat u van de laattijdige levering op de hoogte bent gesteld. Indien de betaling al is gebeurd, ontvang je de volledige terugbetaling van het betreffende artikel of de betreffende artikelen binnen de veertien (14) dagen.

Alle in de webwinkel vermelde prijzen zijn in Euro`s (inclusief BTW) en exclusief de verzendkosten.
De verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht van de artikelen en worden bij het afrekenen bij je winkelwagentje opgeteld.
De transporttarieven van Bpost / Bpack worden als volgt aangerekend voor binnenlandse zendingen:

Gewicht Tarief België
0 - 5 gram € 0,75
5 - 100 gram €1,50
100 - 350 gram € 2.25
350 gram - 2 kg € 7.14
2 - 10 kg €9.56
10 - 30 kg € 11.98

In de prijs voor een pakket van meer dan 350gr gewicht is btw inbegrepen.
Verzendingen zwaarder dan 30 kg worden door onze vaste transporteur bezorgd. Ook hiervoor wordt de verzendingsprijs vooruit berekend in de webwinkel.

Wij verzenden ook nog naar Nederland en Luxemburg aan de hiervoor op dat moment geldende Bpack tarieven.

Retouren:
Overeenkomstig de wet van 6 april 2010 -
Wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming- heeft de consument het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 15 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.
Voorwaarden :

  • De goederen zijn in originele staat d.w.z. onbeschadigd, ongedragen, met kaartjes retour ontvangen.
  • U heeft ons binnen 5 dagen na ontvangst van uw bestelling telefonisch of per email medegedeeld dat u een of enkele artikelen uit uw bestelling retour zendt.
  • U kan hiervoor gebruik maken van dit modelformulier  (conform bijlage 2 van boek VI Wetboek economisch recht)
  • De goederen dienen door de klant binnen de 14 dagen na aanmelding van de retour teruggestuurd te worden.
  • Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet aangenomen.
  • Afgeprijsde artikelen worden niet teruggenomen.
  • Voor het retour zenden dient u uitsluitend onderstaand retouradres te gebruiken:
    Hopper Winkel - retouren
    Paul Vekemanslaan 100
    B-2660 Hoboken Antwerpen
    03-231.62.68


 

De betaalde aankoopprijs, inclusief transportkosten, zal gecrediteerd worden na ontvangst van de goederen in ongeschonden staat en binnen de veertien (14) dagen terugbetaald worden.
 

De portkosten voor uw retourzending zijn voor eigen rekening van de koper, tenzij er een fout is gemaakt in de bestelling of aflevering door Hopper Winkel en Hopper hiervoor zijn goedkeuring heeft gegeven.

Mocht u het via internet aangekochte product willen ruilen voor een ander product dan worden er opnieuw verzendkosten in rekening gebracht. (tenzij er door Hopper fout werd gemaakt bij verpakken en in de aanlevering) U dient dan het te ruilen artikel compleet retour te sturen in de originele verpakking en voorzien van de aankoopbon. Ook het eventuele prijsverschil in verband met de ruiling voor een duurder of goedkoper product wordt uiteraard met u verrekend.
  U kan steeds onze klantendienst bellen bij vragen of onduidelijkheden op +32 3 231 62 68.

Voor omruiling van textiel artikelen (ten gevolge verkeerde maatkeuze of kleur, ...) kan u zich tevens naar één van onze zes winkels begeven en aldaar indien voorradig het artikel omruilen voor een zelfde artikel in de correcte maat en/of kleur. Onze Hopp@ afhaalpunten kunnen geen omruiling verzorgen, tenzij deze zich in een eigen Hopper winkel bevinden.

Waardevermindering : wanneer blijkt dat de klant het ontvangen artikel voor meer heeft gebruikt dan nodig om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, is Hopper gerechtigd een waardevermindering toe te passen voor de terugbetaling. (vb een kledingstuk dat vuil of ruikend wordt teruggezonden, schoenen met beschadigde zool,...)

Hopper Winkel augustus 2014